Idag har jag och Eddie varit med min mamma och pappa på bauhaus i 4 timmar.
Det var dags för dem att välja kakel till sitt badrum í det nybyggda huset.
Detta kan man ju tro ska vara en rolig del i ett husbygge, men i ICKE!!
Jag har dock haft roligt, men jag tvekar på att mina föräldrar hade det!
Den ena vill ha mörkt den andra vill ha ljust. Den ena vill ha stora plattor den andra vill ha små.
Så här höll det på hela dagen och inga förslag dög.......
Vi sprang runt med lösa kakel/klinkers plattor och konstaterade att det där blir bra för att andra stunden tycka att njae plattan går i blå/lila/grön/röd ton och det passade ju inte.
Efter typ 3 timmar så kom de äntligen överens om att 30x60 plattor i svart granit på golvet var ju snyggt tillsammans med en mellangrå platta i 30x60 på väggarna med dekorplattor längs väggen som pelare på två ställen. YES äntligen klart tänkte vi nog allihopa, men då säger mamma - men duschen då?!
NEJ, ta samma i den vi orkar inte börja om nu igen. Men nej där kanske man skulle bryta med något annant och där var det ju tvunget att vara mindre plattor p.g.a fallet för vattnet m.m.
Det hela slutade med att det blir 15x15 plattor fast i likadantgolv som i övriga utrymmet och likadana kakelplattor.
SKÖNT!! äntligen klart och båda blir super glada och skíner upp som solar, skrattar och säger att vad bra då var det klart!
Kan då tillägga att det var inte lättare för mig och stefan att välja plattor till vårt badrum förutom att Stefan låter nog mig bestämma lite mer eftersom han vet att om jag inte får det så att jag blir 100% nöjd så kommer jag att gå och reta mig på det hela tiden. Vi åkte runt och försökte välja kakel och klinker i 6 månader *asg*
Så med facit i handen 4 timmar kanske inte är så farligt iallafall.
måndag 28 september 2009
Att välja kakel
Upplagd av fru wimmeros kl. 16:34 0 kommentarer
söndag 27 september 2009
Härlig söndag!
Idag så har jag och Eddie varit och träffat min kusin Jenny. Vi hämtade upp henne för att sedan åka och hälsa på min faster och gunga lite med lillen. Eddie var inte så road av gungandet, men detsto mer road av min faster......
Resten av eftermiddagen spenderade vi på tunapark.
Det är helt sjuk vilken omsättning tunapark måste ha på helgerna.På vardagarna är det nästintill tomt, men varje helg är parkeringen så fullpackad att man knappt hittar plats.
Något som retar mig något fruktansvärt är att familjeparkeringarna alltid är upptagna. Men de är inte upptagna av familjer ne ne utan av sedanbilar med lata kärringar och gubbar som tycker att barnfamiljer ska inte ha mer fördel än nån annan.
Jag kan säga så här, det finns verkligen en andledning till varför det finns familjeparkering. Alla som har provat att få in ett skrikande, argt barn i en bilbarnstol, samtidigt som man måste stå inlutad i bilen för att försöka spänna fast. Det har ju inte hänt 1 gång att bildörren åker upp och lämnar dörruppsalg på någon annansbil!! Tråkigt när detta händer....
Det är därför jag ber er alla, låt familjeparkeringarna vara till dem med bilbarnstol!
Upplagd av fru wimmeros kl. 22:00 1 kommentarer
lördag 26 september 2009
tänder och sömnlösa nätter
Usch vad trött jag är min lilla kille eddie har hållit mig vaken i omgångar hela natten. Känns som om jag kan somna på stående fot. När vi väl gick upp i morse så fick jag svaret på varför denna lilla varelse ej velat sova.....
Han har fått en ny tand! Han har nu två tänder båda två sitter i mitten nedtill.
Han håller på att bli stor nu min lillaa grabb han vill inte ligga längre utan bara stå eller krypa. Han tycks även tro att han kan gå eftersom han hela tiden släpper taget om saker och rasar ihop och gråter hysteriskt.
Det är en magisk tid med bångstyriga ungar (ler).
Hoppas att natten inte blir lika jävlig.
Stefan har varit iväg och hjälpt sin pappa och flytta och mina föräldrar håller på att lägga tegel på sin villa som ligger på tomten brevid oss. Det känns som om ingen har tid med mig buhuuuu....
íkväll så ska Eddie vara hos mormor och morfar i några timmar då Stefan och jag ska gå på akropolis och äta och sedan gå på bio mys mys..... vi har inte bestämt vilken film vi ska titta på men det lutar åt "flickan som lekte med elden".
vi får se hur det blir....
Jaha nu ska jag väl snart ta på mig och bege mig till ganla stadens skördefest. Kusinen äger butiken nära och kära och där hittar man alltid lite smått och gott till Eddie...
Upplagd av fru wimmeros kl. 11:45 0 kommentarer
fredag 25 september 2009
nytt för mig
bilden är hämtad från eddies dop.
Upplagd av fru wimmeros kl. 20:56 0 kommentarer