söndag 27 september 2009

Härlig söndag!

Idag så har jag och Eddie varit och träffat min kusin Jenny. Vi hämtade upp henne för att sedan åka och hälsa på min faster och gunga lite med lillen. Eddie var inte så road av gungandet, men detsto mer road av min faster......

Resten av eftermiddagen spenderade vi på tunapark.
Det är helt sjuk vilken omsättning tunapark måste ha på helgerna.På vardagarna är det nästintill tomt, men varje helg är parkeringen så fullpackad att man knappt hittar plats.

Något som retar mig något fruktansvärt är att familjeparkeringarna alltid är upptagna. Men de är inte upptagna av familjer ne ne utan av sedanbilar med lata kärringar och gubbar som tycker att barnfamiljer ska inte ha mer fördel än nån annan.

Jag kan säga så här, det finns verkligen en andledning till varför det finns familjeparkering. Alla som har provat att få in ett skrikande, argt barn i en bilbarnstol, samtidigt som man måste stå inlutad i bilen för att försöka spänna fast. Det har ju inte hänt 1 gång att bildörren åker upp och lämnar dörruppsalg på någon annansbil!! Tråkigt när detta händer....

Det är därför jag ber er alla, låt familjeparkeringarna vara till dem med bilbarnstol!

1 kommentarer:

Jenny sa...

Hahaha.. din kusin tillhör dom som säger "äh vafan vi tar en familjeparkering, jag har ju också en familj!" hahaha... Ska sluta :D