måndag 28 september 2009

Att välja kakel

Idag har jag och Eddie varit med min mamma och pappa på bauhaus i 4 timmar.
Det var dags för dem att välja kakel till sitt badrum í det nybyggda huset.
Detta kan man ju tro ska vara en rolig del i ett husbygge, men i ICKE!!

Jag har dock haft roligt, men jag tvekar på att mina föräldrar hade det!
Den ena vill ha mörkt den andra vill ha ljust. Den ena vill ha stora plattor den andra vill ha små.
Så här höll det på hela dagen och inga förslag dög.......

Vi sprang runt med lösa kakel/klinkers plattor och konstaterade att det där blir bra för att andra stunden tycka att njae plattan går i blå/lila/grön/röd ton och det passade ju inte.

Efter typ 3 timmar så kom de äntligen överens om att 30x60 plattor i svart granit på golvet var ju snyggt tillsammans med en mellangrå platta i 30x60 på väggarna med dekorplattor längs väggen som pelare på två ställen. YES äntligen klart tänkte vi nog allihopa, men då säger mamma - men duschen då?!

NEJ, ta samma i den vi orkar inte börja om nu igen. Men nej där kanske man skulle bryta med något annant och där var det ju tvunget att vara mindre plattor p.g.a fallet för vattnet m.m.

Det hela slutade med att det blir 15x15 plattor fast i likadantgolv som i övriga utrymmet och likadana kakelplattor.

SKÖNT!! äntligen klart och båda blir super glada och skíner upp som solar, skrattar och säger att vad bra då var det klart!

Kan då tillägga att det var inte lättare för mig och stefan att välja plattor till vårt badrum förutom att Stefan låter nog mig bestämma lite mer eftersom han vet att om jag inte får det så att jag blir 100% nöjd så kommer jag att gå och reta mig på det hela tiden. Vi åkte runt och försökte välja kakel och klinker i 6 månader *asg*

Så med facit i handen 4 timmar kanske inte är så farligt iallafall.

0 kommentarer: